پیدای پنهان

آخرین مطالب

  • ۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۳ Unknown
  • ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ Unknown
  • ۱۵ آبان ۹۱ ، ۱۸:۴۸ فقر

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

  • ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ Unknown
  • ۱۳ آذر ۸۵ ، ۱۶:۳۷ Unknown

آخرین نظرات

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

یه روزی جایی خوندم (+) که شکسته شدن بت ها تلخ است ، و امروز می توانم بفهمم که شکست بت یعنی چه؟! و می توانم بفهمم ؛ سخت تر از اینکه شکسته شدن "بت " خودت را با چشم خودت ببینی ، این است  که بت تو از شکسته شدن" بت های بزرگ خودش"و "خودت" بگوید!

از خطرات بت پرستی همیشه می ترسیدم .مخصوصا تصور اینکه زمانی بت تو سقوط کند. لذا معمولا سعی بر این بود که بت پرست نشوم.

کوچک بودن واقعا ازار دهنده ست. این که وقتی از زاویه خود به بت بزرگ بنگری و توهم بی نهایت بودن بت به تو دست دهد . اما دریغ از این که این بت انقدرها هم بزرگ نیست ، این منم که انقدر کوچکم که کوچکی خود را به حساب بزرگی بتم نوشتم .وآزار دهنده تر آن که نمی دانی که "کوچکی" و ناگهان کسی در همان عالم کوچکی ات ، "بت بزرگت" را بشکند. و اینجاست که پوچی به سراغ تو می آید و ترسی همانند ترس درون یک اقیانوس پر تلاطم در تاریکی محض شب !!! بدون نوح کشتی بان و ناامید به روشنایی و ناامید به نجات ! و این که چقـــــــــــــــدر در این عالم تنهاییم!!!

بسیار تلخ است ، وقتی، کسی که به مراتب از تو بزرگتر است و زمانی برای تو بت بوده  و "بت بزرگ " تو را بشکند ،بدون آنکه خودت به آن بزرگی برسی که بفهمی این بت نبوده بلکه "توهم بت " بوده.

و اینجاست که احساس می کنی چقــــــــــــــــــــــــــــــــــدر در این عالم تنهاییم !!!!

یَا عُدَّتِی عِنْدَ شِدَّتِی یَا رَجَائِی عِنْدَ مُصِیبَتِی یَا مُونِسِی عِنْدَ وَحْشَتِی یَا صَاحِبِی عِنْدَ غُرْبَتِی یَا وَلِیِّی عِنْدَ نِعْمَتِی یَا غِیَاثِی عِنْدَ کُرْبَتِی یَا دَلِیلِی عِنْدَ حَیْرَتِی یَا غَنَائِی عِنْدَ افْتِقَارِی یَا مَلْجَئِی عِنْدَ ضْطِرَارِی یَا مُعِینِی عِنْدَ مَفْزَعِی

امروز با عزیزی بودم . بت هایم شکست . بدون آنکه آنقدر رشد کرده باشم ، بتوانم فروریختن بت هایم را نظاره کنم.شاید هم "بت شکن" امروزم را "تکفیر و انکار" کردم .کما اینکه ابراهیم بت شکن انکار شد. وحشت کردم . و امروز به همه چیز خود شک کردم ، توحید ، نبوت ، و حتی معاد خودم. مسیر واقعی کجاست؟؟؟!! چه کسی درست می گوید؟؟؟ راه راست کدام است؟؟؟! میان اندیشه های هر بتی که برای خودش در انبار ذهنت ،بتی ست ، حق با کدام بت است ، سنگ کدام بت را باید به سینه زد؟ چه کسی حق است؟ و شاید هولناکی قیامت نیز تا این حد اضطاب آور نباشد . سرگردانی در دریای پرتلاطم اندیشه ها 

داستان ابراهیم بت شکن و معرفی شدن "بت بزرگ " به عنوان مسبب بت شکنی قابل توجه است.یعنی رساندن انسان به جایی که خود درک کند بت بزرگی وجود ندارد!!!

حالت الان امروز من همانند رادیکال منفی است ، عبارتی که جز در فضای موهومی جوابی نخواهد داشت

سید علی حسینی
۰۸ آذر ۹۱ ، ۲۰:۲۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ نظر