پیدای پنهان

آخرین مطالب

  • ۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۳ Unknown
  • ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ Unknown
  • ۱۵ آبان ۹۱ ، ۱۸:۴۸ فقر

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

  • ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ Unknown
  • ۱۳ آذر ۸۵ ، ۱۶:۳۷ Unknown

آخرین نظرات

بت شکن

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۱، ۰۸:۲۷ ب.ظ
یه روزی جایی خوندم (+) که شکسته شدن بت ها تلخ است ، و امروز می توانم بفهمم که شکست بت یعنی چه؟! و می توانم بفهمم ؛ سخت تر از اینکه شکسته شدن "بت " خودت را با چشم خودت ببینی ، این است  که بت تو از شکسته شدن" بت های بزرگ خودش"و "خودت" بگوید!

از خطرات بت پرستی همیشه می ترسیدم .مخصوصا تصور اینکه زمانی بت تو سقوط کند. لذا معمولا سعی بر این بود که بت پرست نشوم.

کوچک بودن واقعا ازار دهنده ست. این که وقتی از زاویه خود به بت بزرگ بنگری و توهم بی نهایت بودن بت به تو دست دهد . اما دریغ از این که این بت انقدرها هم بزرگ نیست ، این منم که انقدر کوچکم که کوچکی خود را به حساب بزرگی بتم نوشتم .وآزار دهنده تر آن که نمی دانی که "کوچکی" و ناگهان کسی در همان عالم کوچکی ات ، "بت بزرگت" را بشکند. و اینجاست که پوچی به سراغ تو می آید و ترسی همانند ترس درون یک اقیانوس پر تلاطم در تاریکی محض شب !!! بدون نوح کشتی بان و ناامید به روشنایی و ناامید به نجات ! و این که چقـــــــــــــــدر در این عالم تنهاییم!!!

بسیار تلخ است ، وقتی، کسی که به مراتب از تو بزرگتر است و زمانی برای تو بت بوده  و "بت بزرگ " تو را بشکند ،بدون آنکه خودت به آن بزرگی برسی که بفهمی این بت نبوده بلکه "توهم بت " بوده.

و اینجاست که احساس می کنی چقــــــــــــــــــــــــــــــــــدر در این عالم تنهاییم !!!!

یَا عُدَّتِی عِنْدَ شِدَّتِی یَا رَجَائِی عِنْدَ مُصِیبَتِی یَا مُونِسِی عِنْدَ وَحْشَتِی یَا صَاحِبِی عِنْدَ غُرْبَتِی یَا وَلِیِّی عِنْدَ نِعْمَتِی یَا غِیَاثِی عِنْدَ کُرْبَتِی یَا دَلِیلِی عِنْدَ حَیْرَتِی یَا غَنَائِی عِنْدَ افْتِقَارِی یَا مَلْجَئِی عِنْدَ ضْطِرَارِی یَا مُعِینِی عِنْدَ مَفْزَعِی

امروز با عزیزی بودم . بت هایم شکست . بدون آنکه آنقدر رشد کرده باشم ، بتوانم فروریختن بت هایم را نظاره کنم.شاید هم "بت شکن" امروزم را "تکفیر و انکار" کردم .کما اینکه ابراهیم بت شکن انکار شد. وحشت کردم . و امروز به همه چیز خود شک کردم ، توحید ، نبوت ، و حتی معاد خودم. مسیر واقعی کجاست؟؟؟!! چه کسی درست می گوید؟؟؟ راه راست کدام است؟؟؟! میان اندیشه های هر بتی که برای خودش در انبار ذهنت ،بتی ست ، حق با کدام بت است ، سنگ کدام بت را باید به سینه زد؟ چه کسی حق است؟ و شاید هولناکی قیامت نیز تا این حد اضطاب آور نباشد . سرگردانی در دریای پرتلاطم اندیشه ها 

داستان ابراهیم بت شکن و معرفی شدن "بت بزرگ " به عنوان مسبب بت شکنی قابل توجه است.یعنی رساندن انسان به جایی که خود درک کند بت بزرگی وجود ندارد!!!

حالت الان امروز من همانند رادیکال منفی است ، عبارتی که جز در فضای موهومی جوابی نخواهد داشت

۹۱/۰۹/۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی حسینی

نظرات  (۱۰)

هـــــــــــی رفیـــــــــــــق!
زمــــــــــان است که وفـــــــــــــاداری تو را ثـــــــــــــــابت میکند نه
زبـــــــــــــــــان

دوس داشتی پیش ما هم بیا
شاید حدس بزنم این بتی که فی الحال در نظرتون شکست چی یا کی بود اما هرچی بود باز جای شکرش باقیه که بت شکنی صورت گرفت؛ سخت ترین مرحله در راه رسیدن به حق و حقیقت هم همین بود که الحمدلله حاصل شد.





من:خیزحدس نمیتونید بزنید چون بتی درکاز نبود
من در کل فهمیدم بت چیز بدی است نقطه
و ایضا بت پرستی.

حضرت چرا قالب وبلاگتُ درست نمیکنی؟
خانقاه و مسجد و دیر و کنشت / هر که را دیدم به دل بت می سرشت
لیک در بتخانه دیدم بی عدد / هر صنم سرگرم ذکر یا صمد
یا صمد یعنی که ما را بشکنید / پیکر ما را در آتش افکنید
گر سبک گردیم در آتش چو دود / می توان تا مبداء خود پر گشود
ای خدا ای مبداء میعاد ما / دست بگشا بهر استمداد ما
ما اسیر دست قومی جاهلیم / گرچه از چوبیم و از سنگ و گلیم
ای هزاران شعله در تیغت نهان / خیز و ما را از منیت وارهان
ای خدا ای مرجع کل امور / باز گردان ده شبم در طور نور
در شب اول وضو از خون کنم / خمس را از جان خود بیرون کنم
سر دهم تکبیر ، تکبیر جنون / گویمت اناالیک الراجعون


سید التماس دعا
به به ، بعد از مدتهاست می بینم کسی این حرفا رو هم هنوز میزنه
فعلا کارخانه های بت سازی رونق گرفته
کو گوش شنوای این حرفها؟
۱۳ دی ۹۱ ، ۰۸:۲۶ یاسر باقری
سلام.
خدمت شما عارضم: بابت تأخیر یک ماهه ام معذرت میخوام.
الان باز وبمو با مطالب زیادی آپ کردم.
منتظر حضورگرمتون و نظرای خوبتون هستم.
یامولا.
!!
۱۳ دی ۹۱ ، ۱۶:۳۷ رخسار حسین
هفتاد و دو خورشید به خون پر پر زد
از حنجره ها طلوع دیگر سر زد
مردی که از آستین او صبح چکید
در ظهر عطش به جان شب خنجر زد

اربعین را بر شما عزیزان تسلیت عرض میکنم.
اگر مایل به تبادل لینک هستید اطلاع دهید .ممنون
سلام..
خیلی خوشحال میشم با من تبادل لینک کنید.
با عنوان سگ دانا لینک کنید و بعد خبر بدید با چه اسمی بلینکم[نیشخند]
سلام
وبلاگ جالبی دارید.
اگه می خواهید که درآمدی واقعی داشته باشید کافی است که به وبلاگ سری بزنید و با واحد فروش تماس بگیرید تا درآمدی مناسب و واقعی از فروش این محصولات داشته باشید.
شما هم به وبلاگ من سری بزنید؛ یک سر زدن که نه هزینه ای داره و نه ضرری.
امتحان کنید.
http://reydecor.blogfa.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">