پیدای پنهان

آخرین مطالب

  • ۳۱ شهریور ۹۲ ، ۱۶:۴۳ Unknown
  • ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ Unknown
  • ۱۵ آبان ۹۱ ، ۱۸:۴۸ فقر

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

  • ۲۸ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ Unknown
  • ۱۳ آذر ۸۵ ، ۱۶:۳۷ Unknown

آخرین نظرات

کرم زندگی ، زندگی کرمی

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۴۰ ب.ظ


یا أباذرٍّ، اِغْتَنِمْ خَمساً قَبلَ خَمس: شَبابَک قبلَ هَرَمِک، و صِحَّتَک قبلَ سُقمِک، و غِناکَ قبلَ فَقرِک، و فَراغَک قبلَ شُغلک، و حیاتَک قبلَ موْتِک... فإن یکُن غدٌ لکَ فلْتَکُن فی الغدِ کما کنتَ فی الیوم و إنْ لم یکن غدٌ لک لم تندَمْ علی ما فرَّطْتَ فی الیوم . یا أباذرٍّ، کم من مُستقبِلٍ یوْماً لایسْتَکمِلُه و منتظِرٍ غداً لایَبلُغهُ... یا أباذرٍّ، کنْ علی عمْرک أشحَّ منک علی درهمِکَ و دینارِک...»1

«... اباذر، پنج چیز را قبل از پنج چیز غنیمت بدان: جوانی‌ات را قبل از پیری؛ سلامتی‌ات را قبل از بیماری؛ بی‌نیازی‌ات را قبل از فقر؛ اوقات بی‌کاری‌ات را قبل از مشغول‌شدن؛ زنده‌بودنت را قبل از مرگ... اگر فردایی برای تو بود، در آن مانند امروزت باش و اگر نبود، بر آن‌چه امروز از دست دادی پشیمان مباش.

 اباذر، بسا روزهای آینده‌ای که آن‌ها را کامل نمی‌کنی و بسا فرداهایی که منتظر آن‌ای و بدان نمی‌رسی! ...

اباذر، بر عمرت خسیس باش؛ بیش‌تر از آن‌چه بر درهم و دینارت...»


دیروز حوصله م سر رفته بود .گفتم یه خورده با این بازی های موبایل نوکیا 1200 م ور برم ببینم چی داره. باز کرمی شو آوردم .و مشغول شدم

بازی به این نحوه که این کرم "مستعد رشد " باید شروع کنه به جمع کردن امتیازات تا با گرفتن هر امتیاز "رشد " کنه.و در خلال این امتیاز گرفتنها " فرصت هایی" پیش خواهد آمد برای رشد و "امتیازبالاتر " اما بدون "رشد فیزیکی" کرم .بلکه رشد "وجودی و ارزشی" کرم.

شرائطی پیش می آد که  ممکنه کرم رشد فیزیکی داشته باشه اما چون زمان گرفتن" امتیازات ویژه " اما "مدت دار"رو از دست می ده .ارزش  و امتیاز کلی اون پایین باشه اما کرم جثه بزرگی به هم می زنه...

بازی به جایی رسید که "من کرم" حسابی رشد داشتم .اما "رشد فیزیکی" نه "رشد وجودی  وارزشی" .طوری که همین جور دور خودم می لولیدم و بالاخره هم... رشد دستو پا گیر و بی ارزش فیزیکی کرم باعث شد خودش زمینه "نابودی و تباهی" خود را فراهم کنه...

یادم به "فرصت های از دست رفته " و"امتیازات ویژه" ی خدادای عمر تباه شده ام ، افتاد . عمری که خدا زمینه "رشد ارزشی" رو بهم داد اما غافل شدم و دریغ از اندکی توجه!! .

و نتیجه اش شد :"رشد فیزیکی کرم گونه"

در حال رشد فیزیکی کرم گونه ام . همین امروز فرداست که... 

پی نوشت »:کاش نویسنده بودم و می تونستم مفهوم زمان و عظمتش رو براتون شرح بدم...و کاش می تونستم همه نهج البلاغه رو براتون تو این وبلاگ می اوردم.وصیت من :نهج البلاغه را n  بار مطالعه کنید و کاش می شد جوشن کبیر رو  n  بار تو این وبلاگ بنویسم.خداروشکر...

پی نوست 2: لطفا اگر کسی حکایت و نوشته و شعر  وهر چیز دیگه ای مرتبط با این پست داره ما رو بی نصیب نگذاره .اشعار مولوی  .و حکایات گلستان سعدی  و از این قبیل متون

۹۱/۰۵/۳۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی حسینی

نظرات  (۶)

سلام خدمت دوست عزیزم.
با یه شعر به مناسبت سالروز تخریب بقیع آپ هستم.
حتما تشریف بیار و مارو از راهنماییای خوبت محروم نکن.
یادت نره.
به یاد شهدای بقیع
سلام.
با مطلب:اهانت بی سابقه ی شبکه سوم سیما به مرجع عالیقدر جهان تشیع آپ هستم.
لطفا بهم سر بزنین و نظر بدین چون خودمم نمیدونم کار خوبی کردم یا نه.
سلام.

دامنه رایگان .com .net .org

نمیخواین؟

لطفا به این لینک مراجعه کنید و دامنه ی رایگان بگیرید.

http://www.FreePremiumDomain.com/?r=595549
نگاه فلسفی یا فلسفه نگاه؟
از این قبیل نگاه ها رو دوست دارم ، شاید تا روزها آدم سرگرم یک نگاه مربوط به یک قضیه باشه
و چه بسیار درسها که دریافت میشود
موفق باشی
سلام.
میخواستم خدمت مبارکتون عرض کنم که:
من از این به بعد اگه مطلب جدیدی بذارم بهتون اطلاع نمیدم.
خودتون تشریف بیارین چون من زود زود آپ میشم.
و آپ بعدیم 18 شهریوره به مناسبت شهادت امام صادق (ع).
راستی 27 شهریور هم روز تولدمه اگه خواستی برام نظر بذارینا.
خداحافظ.
۲۶ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۵۳ تازه پنهان ههه
کسی که ناگهانی وبلاگتون رودید جالب ببود برام موفق باشید درپناه حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">